luni, 25 iulie 2011

Jesolo Italia... si un pic Caorle

Nu am vazut marea de 3 ani, asa ca am hotarat anul asta sa o vedem . Am ales Italia ca nu este foarte departe de noi. Mi-a prins bine iesirea asta dar gustul lasat de litoralul italian este amarui. Este prima data cand calc pe taram italian. Si impresia mea a fost ca Italia este o Romanie spalata pe fata. Nu am vazut mare diferenta intre litoralul romanesc si cel italian. Nu mi-a placut ca era destul de greu sa manaci pe litoral. Erau niste chioscuri unde gaseai de baut ,dimineta gaseai gogosi sau cornuri( daca nu se terminau intre timp) si la pranz gaseai numai pizza. Nici cu restaurantele nu stateau prea bine. Numai pizza de nu stiu cate feluri si paste cateva modele. Un singur loc am gasit unde pizza intr-adevar era buna si paste delicioase. Servirea era buna si locul era curat. Nu mi-a placut faza cu platitul servirii. Te duci la restaurant, platesti preturi de restaurant dar pe deasupra platesti si 1 euro de persoana ca cica ai fost servit la masa. Si cel mai tare nu mi-a placut ca italianul nu respecta turistul si incearca sa il insele la tot pasul . Pretul este dupa aspectul turistului. Detest asta. Cand esti luat drept prost ma deranjeaza cel mai tare. Un mic exemplu: am fost la un magazin sa luam ceva feliate pt micul dejun(ca nu aveam unde sa mancam ceva dimineata-asta ca o paranteza) si un kg de sunca de pui era 20 euro. A doua zi acelasi magazin dar alt vanzator. pretul era de 15 euro per kg. Am zis ca poate a gresit....si am intrebat si de alte produse cat costa. Toate aveau pret diferit. Deci...fara cuvinte. Si nu a fost numai faza asta asa. Pt mine Italia are o mare bila neagra. Nu stiu daca o sa mai calc pe acolo. In rest marea a fost frumoasa, apa calda si nisipul fin. Si este scumpa viata pe acolo; te omoara platitul autostrazilor. 12 euro pt aproape 200 km de autostrada. si daca schimbam autobanda plateam alti bani. Sosele foarte bune dar scumpe rau...
In final pot spune ca am pus si litoralul Italiei pe lista cu locuri vizitate. Poate o sa mai incerc candva si un oras mare sa vad si viata de acolo. Poate Milano sau Roma...In nici un caz Venetia!!!

Si cateva imagini din Caorle. Am zis sa mergem si in alta statiune sa vedem cum este, poate este ceva diferit. Este un pic mai frumos dar tot cu litoralul romanesc seamana. Asa ca daca as sta in Romania nu m-as obosi sa vin pana in Italia pe litoral. Mai bine merg pe litoralul romanesc sau si mai bine pe cel bulgaresc.

Am gasit si un lucru bun acolo: cafeaua. Foarte buna si aromata. Chiar daca la inceput m-am necajit ca era cat un deget de mica :) Pentru cafea nota 10. Si atat!!!

1. Marilena, eu am fost de cîteva ori la Jesolo, deci cunosc bine toti kilometri de plaja, tota promenada care se întinde de-a lungul plajei. Pe-o parte si pe cealalta a promenadei, sînt multe restaurante, cu duiumul chiar! La fiecare pas restaurante si cafenele, plus ca în Jesolo au si piata, magazine si supermarcheturi. Peste tot am fost serviti cum se cuvine, iar mîncare era de toate felurile. Mie nici preturile nu mi s-au parut mari. Nici restaurantele noastre nu-s mai ieftine. Tinînd cont ca acolo este loc turistic, nici nu am considerat scump. Nimeni nu ne-a luat vreun ban în plus ca am fost serviti la masa, doar e ceva firesc sa fie asa într-un restaurant. Orasul, nu e cine stie ce frumusete, dar promenada, plaja si tot ce tine de-a lungul lor e frumos si curat. Chiar si plaja vine pieptanata în fiecare dimineata la 7, iar nisipul de pe drumul de-a lungul plajei, suflat de cîteva ori pe zi. De chioscuri, chiar nu stiu ce este pe acolo, ca nu m-a interesat. Din mers am vazut lume cu înghetata si bauturi racoritoare.
    Noi ne-am facut si multe cumparaturi din magazinele lor. Paste, cafea, uleiuri de masline, oteturi balsamice, chestii de astea.

Venetia e mai scumpa. Acolo restaurantele si în general toate dughenele cu panini, si mîncaruri de astea din mers, sînt mult mai scumpe decît în Jesolo... dar asta este, e Venetia :D
    Mie îmi place mult Venetia. De fapt toata regiunea Venetiei.
    Ne-a placut mult si regiunea Emilia Romagna. Am fost pe lido degli Estensi. Nu e la fel de frumoasa ca plaja din Jesolo, pentru ca e mai lata, si sînt mai multe scoici în nisip, si e de mers mai mult pîna la apa =)) Comacchio e acolo, si tare frumos de vizitat. În zona aia am mai vizitat Bologna, Ravenna. Ce-i drept mai aglomerate, viata de oras, dar frumos. Multe de vazut.
    Mie îmi place Italia. Mult.

2. ce sa zic Maya..asta e impresia pe care mi-a lasat-o Italia. Mi se pare ca seamana mult cu Romania.Acolo unde am fost eu asa era, cum am descris. poate ca daca am stat la periferie- acolo erau multe campinguri- nu am vazut cu adevarat fata statiunii. oricum cred ca este doar chestie de gust. mie imi plac mai mult lucrurile "germane" care merg ca ceasul:)oricum de mers prin Italia o sa mai merg chiar daca atunci cand am venit din concediu nu prea mai voiam. Sunt convinsa ca sunt si lucruri bune pe acolo...sau locuri frumoase. trebuie sa am rabdare sa le descopar.

3. Vai, nu pot sa cred... :(

Eu ador tara asta! nu stiu de ce nu ti-a placut?! dar fara suparare, nu poti spune ca e Romania spalata pe fata, la capitolul litoral. Deci, sa nu comparam! poate ai avut tu momente proaste sau poate n-ai nimerit bine...ghinion, atunci!
    Italia e super bellisima!!! Eu zic sa mai mergi, ca sigur ai sa-ti schimbi impresia. o zi faina!

4. ma bucur ca mi-ai citit din blog, desi nu am mai postat de atata vreme (am facut cum m-ai sfatuit tu, facandu-mi alt blog, dar si aici mi se spune ca nu mai am loc-desi pozele sunt la rezolutie mica si am postat din picasa). In legatura cu Jesolo,ce sa zic. Eu am descris ce am gasit. Dar poate am fost eu la periferie undeva si am stat prea putin timp(4 zile) ca sa descopar mai bine zona. Poate am nimerit eu intr-o zona nu prea frumoasa(erau multe campinguri acolo). Stii si tu cum e...si in Viena sunt zone nu prea frumooase si uneori deingrijite- si daca nimeresti acolo ca turist spui la final ca Viena nu este frumoasa.Cu siguranta o sa ma mai duc in Italia...dar nu prea curand:)

5. Pai o luam de la capat...sterge din picasaweb atunci. eu acolo am dublurile si las doar ce s-a postat in blog, adica fotografia modificata.
    Zau ca nu stiu cum e la tine. eu mai am spatiu...ca niciodata! dar ti-am zis ce fac, altfel eram afara de multa vreme.te pup!

6. Jesolo e statiunea noastra preferata si mergem in fiecare an.E la o ora si un pic de noi si abia astept sa vina vara ca sa o pot vizita din nou.
    Poate ii mai dai o sansa!Pupici

7. Vad ca multa lume e de alta parere decat mine. Deci trebuie sa ii mai dau o sansa :)